تبلیغات
مقرموعود - امام علی النقی الهادی(ع)

[]


متن کامل سخنان حجت الاسلام پناهیان در همایش بزرگ حزب الله سایبر را که خبرگزاری دانشجو منتشر کرده است:

در سوره یس خداوند متعال یك قاعده مهم تاریخی را بیان می‌كند. تدبر در همه آیات خوب و لازم است اما در مورد این آیه واجب‌تر است. یا حسرت العباد ما یاتیهم من الرسول الا كانوا به یستهزون. ای وای بر مردم كه هر پیامبری را كه فرستادیم به سخره گرفتند.

خداوند به عنوان یك رویه تاریخی می‌فرماید همه این 124 هزار پیامبر استهزا شده اند. خداوند هیچ گاه مبالغه نمی‌كند. او توجه ما را به این نكته جلب می‌كند كه هر كس در راه قرار گیرد نباید بهراسد. گویا استهزا شدن یك میراث است و باید افتخار كند كه مانند آنها استهزا شده است لذا ترس از تمسخر نباید ما را بازدارد. بسیاری از كسانی كه در جبهه حق هستند و كم می‌گذارند به دلیل ترس از تمسخر است. در اوایل طلبگی من پدرم مصمم بود كه ما لباس بپوشیم ما بهانه می‌آوردیم كه نپوشیم و او می‌گفت تو می‌خواهی كسی تو را مسخره نكند. اگر این است بپوش.

استهزاء میراث پیامبران برای اهل حق است

می‌گفت نامردی است كه به پیامبر توهین كنند اما ما بخواهیم كه ما را مسخره نكنند. خیلی ها هستند به ویژه در عرصه هنر از ترس اینكه مبادا مورد تمسخر قرار بگیرند به خوبی از حق دفاع نمی‌كنند و من آنها را در قبیله كسانی كه مسخره می‌كنند می‌دانم. اینها همان یاران پنهان آنهایند. برخی از ترس تمسخر از دفاع از حق كم می‌گذارند. ما از این دسته هم دل پری داریم. درس دیگر این آیه این است كه شمانمی توانید حق را به گونه ای بیان كنید كه تمسخر نشوید. اشاره می‌كنم به آن مقاله‌ای كه گفت شما باید طوری رفتار كنید كه مورد تمسخر قرار نگیرد.

از حق كم نگذاریم حق را تقلیل ندهیم یا باطل را با حق در نیامیزیم كه از تمسخره مصون بماند. قطعا حق تمسخر می‌شود. چرا به تمسخر حق اقدام می‌كنند چرا پیامبران را بلا استثنا تمسخر می‌كنند. حضرت خدا از دسته‌ای است كه تمسخر می‌كند نه از قاتلان پیامبر وقتی مقدسات در جامعه قوام پیدا كند می‌توان با تمسخر به راحتی توجه مردم راجلب كرد. چون مقدسات را مسخره كردی شهره می‌شود بدون هیچ هنری تنها راه پایین كشیدن مقدسات مسخره كردن است.

وقتی دین با منطق از خودش دفاع می‌كند كسی در رابطه با آن منطق دیگری ندارد و به تمسخر دست می‌زند اگر مهم‌ترین افراد دین را سربه دار كنیم نابود نمی‌شود اما اگر موفق به تمسخر آنان شدی می توانی امیدوار باشی. به پیامبر بعد از فتح مكه گفته وحشی قاتل حمزه مسلمان شده است. پیامبر هم گفت‌ او آزاد است اما چندنفری را كه با اشعار خود پیامبر را هجو می كردند امان نداند و فرمودند حتی اگر به كعبه آویخته اند همانجا آنها را بكشید.

حكم تمسخر كننده در تمام مذاهب اسلامی اعدام است. حرف دیگر این آیه این است كه نه تنها نباید در برابر تمسخر هراسید حتی نباید حق را تقلیل بدهید تنها و آخرین راه دشمن تمسخر است. اما پیام مثبتی كه این آیه می‌دهد این است كه وقتی دشمن می‌بیند با منطق نمی‌تواند مبارزه كند رو به تمسخر می‌آورد و این علامت ضعف دشمن است.

حضرت امام با فتوای خود درباره سلمان رشدی باب تمسخر را بست

امام خمینی (ره) آنچنان محكم در مقابل سلمان رشدی ایستاد و ملاحظات بین المللی را نادیده گرفت كه این امر در سرچشمه متوقف شد وگرنه باید شاهد تمسخر دین توسط دانه درشت‌ها بودیم. الان كمترین و بی‌ارزش‌ترین‌هایشان را به تمسخر فرستاده‌اند. این علامت اقتدار ماست. آیا این تمسخرها از اذن امام شروع شد آیا تلفظ این نام بهانه تمسخر شد؟ اگر چنین است قبل از این هم چنین بهانه‌های كم نبوده و پیش از این هم موجب تمسخر شده است. من بعضی از قسمت‌های تاریخ را كه كمتر نقل شده است نقل می‌كنم. موهای سر امام علی (ع) به گونه ای بود كه فرق سر ایشان مو نداشت. حتی اندام ایشان با توجه به تنومندی و قوی‌بودنشان به گونه ای بود كه می‌توانست مورد تمسخر واقع شود. در زمان بی‌عباس كسانی را در شمایل امام علی (ع) قرار می‌دادند وبه او می‌خندیدند. تاریخ از این تمسخر ها كم ندیده است.

محاسن امام باقر (ع) در مقایسه فرد دیگری كه در آن زمان ادعای امامت داشت به گونه ای بودكه آن فرد مدعی ظاهر محترم تری داشت. این گونه نیست كه در اقامه حق جای تمسخر باقی نماند. اگر دیگر جای برای تمسخر نباشد پس خدا چگونه انسان‌ها را امتحان كند. ما از حق با همین صورت كه هست دفاع می‌كنیم.

اینجا محل امتحان است. زمانی به گل‌آقا گفتند چرا كاریكاتور علما و روحانیت را نمی‌كشید جواب داد در فرهنگ ما از آن زمانی كه چشم باز كرده‌ای تا هر زمان كه روحانی وارد می‌شد می‌گفتند آقا آمد. كسی كه آقای فرهنگ خودش را مضحكه نمی كند نباید اهانت این فرد پلید را محدود به امام نقی (ع) كرد. شاید اهانتی كه به امام زمان شده كمتر از آن نباشد.

هدف از تمسخر به ائمه کاستن اعتبار ولایت است

من با دشواری تمام متن این اهانت را خواندم بعد هم در نامه‌ای از یكی از انجمن‌های غیر اسلامی دانشگاه دفاعی از آن خواندم كه می‌گفت اگر كسی در تاریخ بوده و الان نیست تمسخر شود توهین است. بله توهین است. شما مانند حیواناتی كه از گذشته بریده و به آینده تعلق ندارید فقط در زمان حال زندگی می‌كنید. امام زمان كه حی است را خواب می‌خوانند. چرا امام هادی (ع). زیرا به نوعی می‌توانستند با این اسم بازی كنند زمینه قبلی برای او به وجود آمده بود.

یكی از افرادی كه شیعه بود به تمسخر ائمه پرداخت و اعتقادات شیعه را مورد استهزا قرار داد آن فرد دستگیر و محكوم به اعدام شد. اما بعد‌تر با نگاه كریمانه نظام آزاد شد والان دارد در آن سو بر علیه شیعه سخن می‌گوید. می گویند اعتقادات شیعه ساخته شده دست شیعه صفوی است و قبل از آن این مقدار از اعتقاد جاذب وعمیق نسبت به ائمه وجود نداشت. با كلمه شیعه صوفی به مبارزه با اعتقادات اصیل شیعه می‌پردازند و وهابیت نیز آنها را پشتیبانی می‌كند.

این جریان می‌خواهد امامت را از اوج به زیر بیاورد تا به وسیله آن دیگر كسی به مفهوم ولایت فقیه تمسك نكند. این جریان علاقه دارد روایات جعلی باشند یا با سندهای ناپیدا در كتب صوفیه پیدا شده باشند.

یكی از علما به من این را با یك واسطه نقل می‌كنم گفت: آیت الله منتظری با برقعی در اصفهان دیدار می‌كرد و برقعی كسی بود كه به ائمه توهین می‌كرد من به او گفتم به دیدار او نرود منتظری جواب داد برقعی آدم عاقلی است من ازعقل او استفاده می‌كنم. هرچند حرف‌های اشتباهی هم دارد. كتاب برقعی امروز توسط وهابیت چاپ می‌شود. یكی از اختلافات امام با منتظری بر سر اعدام مهدی هاشمی بود. مهدی هاشمی قبل از انقلاب روضه خوانان را می‌كشت تا با تشیع مبارزه كند! بعدها هم امام گفتند از اول با اینها مخالف بودند ما در راه این تمسخر كشته‌ داده‌ایم.

زیارت جامعه، سند محکمی درباره امامت و ولایت است

زیارت جامعه و كلام امام هادی سند محكمی در باره امامت و ولایت است این كه در دست ساز صفویه نیست دشمنان ما عقلشان رسیده است. بایدچه كسی را بزنند. سندی با این عمق و جامعیت در شیعه نداریم. امام هادی (ع) باید بی‌اعتبار شود كه این سند هم بی‌اعتبار شود و گرنه آنها می‌دانند. ما فرقی بین امامان شیعه قائل نیستیم. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

باید قدم خود را جای قدم امام خمینی بگذاریم. ایشان هر روز زیارت جامعه این سر چشمه زلال را جرعه جرعه می نوشید. شما حداقل یك بار زیارت جامعه را بخوانید. این حدیث ارزشمندی است. امام هادی (ع) زیارتی هم بر وصف امام علی (ع) دارد ببیند ائمه محصور بوده اند كه این دسته از بیانات را باید از آخرین امام ها بشنویم.

امام هادی (ع) در زمان بلوغ تشیع انجام رسالت كرد اگر آن زمان شیعه به بلوغ رسیده باشد الان چله را پشت سر گذاشته ما اینجا چه می‌كنیم خوب نیست تنها در مقام دفاع برخیزیم دل امام زمان از این كار اندك می گیرد چرا در خط مقدم نیستید چرا فقط در خط دوم دل‌های مجروح را مداوا می‌كنیدخط شما اینجا نیست الان باید به تمدن پوسیده غرب حمله كنید رزم‌آوران خط مقدم باشید كه با منطق،‌هنر و اطلاع‌رسانی خود مردم اروپا و امریكا را بیدار می‌كنند چرا به‌ آنها نشان نمی‌دهید در چه منجلابی فرو رفته اند.

سینمای ما چرا ولایت را بعد از سی سال به جهان معرفی نکرده است؟

سینمای ما سی سال است كه در انتقال انقلاب بیكار است. تعطیل است. مستندسازان ما در بیان مبانی انقلاب كاری نكرده‌اند. چرا ولایت را به همه جهان معرفی نمی‌كنید؟ چرا زیارت جامعه را به هزاران زبان ترجمه نكرده‌اید؟ چه می‌كنید؟ ما مانده‌ایم تنها بعد از توهین به امام سوگواری كنیم. زینب كبری چنین رویه‌ای را نمی‌پسندند و به گریه‌كنان بعد از عاشورا می‌گوید اگر گریه می‌كنید پس چه كسی حسین را كشت. ما به محضر امام هادی (ع) عرض تقصیر داریم. ما كوتاهی كرده‌ایم كه آنها جرئت و جسارت پیدا كرده‌اند.

امام هادی (ع) فقط متعلق به ما و شیعه نیست متعلق به همه عالم است همه عالم تشنه معارف امام هادی (ع) هستند ما در حوزه‌های علمیه دانشگاه در نزاع فكری و عقلی شیعه و سنی متوقف شده‌ایم. در لبنان چند كشیش مسیحی از من پرسیدند این ولایت فقیه چیست كه سیدحسن به آن افتخار می‌كند در حد 10 دقیقه برای آنان توضیح دادم گفتند اینكه سیستم خوبی است مشكل دمكراسی را حل می‌كندحتی یك نفر از آنها با كمال صداقت گفت: نمی شود برای لبنان هم یك ولی بگذرایم ولایت فقیه مسئله شیعه نیست نجات جهان است. ما در دفاع از حق به كلیات می‌پردازیم اما به ولایت فقیه نمی‌پردازیم می‌ترسیم ما را تمسخر كنند.

اگر ولایت فقیه نبود با همین اشك بر حسین و قرآن ما را به بردگی می‌كشیدند. حضرت آیت الله سیستانی به دلیل وجود مشكلات و اختلافات نمی‌تواند یك امام جماعت برای حرم امام علی (ع) منصوب كند. فرصتی برای آنها باقی نمی‌ماندوقتی ما با زبان آنها و با منطق علیه تمدن پوشالی و منحطشان سخن بگوییم و این وظیفه ماست.

در جبهه‌ها برای سخنرانی كه می‌رفتم رزمندگان می‌گفتند ما را تحویل نگیر تو باید برجك ما را بزنی. وقتی می‌گفتم اینها همه نماز شب خوان هستند من چه چیزی را بزنم می‌گفتند تو فقط وظیفه‌ات را انجام بده.

یك بار شهید حسین من را به سنگر خودش برد و از من خواست در جمع رزمندگان آن حدیثی را بخوانم كه می‌گفت عده‌ای از كشته شدگان در راه خدا به دوزخ می‌روند. من زیربار نرفتم اما او اصرار كرد. من این روایت را خواندم و آنها از خوف نبودن اخلاص در كمال اخلاص اشك می‌ریختند.

شهید حسین در عملیات كربلای 5 دسته‌اش را رها كرد و با آرپیجی وسط میدان رفت تا تنها مانند امام حسین (ع) شهید شود. ما هنوز برای دفاع مقدس فیلم درست وحسابی نساخته‌ایم. هیچ كدام از ولایت فقیه سخن نمی‌گوید. فیلم‌های اخیر را اگر اسم‌هایش را عوض كنی فیلم جنگ ژاپن و كره می‌شود و من نمی‌دانم چرا چنین فیلم‌های مورد تشویق بچه حزب‌اللهی ها قرار می‌گیرد.

به آقای ما گفتند كه خواب است امام ما بیدار است یاران او خوابند. آنقدر باید شما را مذمت كنم كه به غیرت بیاید تا مهدی فاطمه (س) بیاید. در روایت داریم كه در آخرالزمان شیعه را شماتت می‌ كنند كه پس كو آقایات؟!